SONIC WAVES….Aerosmith/Done With Mirrors

1985…so me and TBone are eagerly awaiting the arrival of the Aero album Done With Mirrors. This is big news in Tbay (well for me and him) as when we first got into Aerosmith Perry /Whitford were gone and were blessed though in the meantime with a very good Aero record in Rock In A Hard Place but it wasn’t the original fella’s! So when word hit the street that in 85 their was gonna be a new studio opus we were pumped! So when Done With Mirrors hit the deck in November maybe just maybe Aerosmith would save the day for all of us hard rockers cause now the big empire VH was hidden away in the foothills of LA,  Rothless and hey who was gonna carry the hard rock battalion now? Well sure enough Aerosmith would right? Well, kinda, sorta not in those years from 85-87 until Aerosmith shot to the top with Permanent Vacation but were getting ahead here..Done With Mirrors came out floundered around up and down the charts and sank quicker than TBone doing a tequila shot! What the hell happened? Aero enlisted Ted Templemen to produce and we all know who he had produced (VH)so we were kinda shocked  to learn that the album did not do well and they cancelled there Duluth appearance as well(1986)not due to tickets but due to someone being sick??(take your pick) Who knows what the deal was but for me and TBone this album cooked liked a batch of Tyler’s Bitches Brew mixed with a dose of Perry’s I’ve Got The Rock n Rolls Again…and you know what we loved this record. It was raw,sloppy,and the songs were down right slimey!

Let’s check on the Aeroboys as there headed down a One Way Street into oncoming traffic…

LET THE MUSIC DO THE TALKING-Bam out of the gate.Ol Joe and his slide guitar are at work here and Aero is playing quicker than a jet taking off of a runway! As any fan knows this is remake version from Perry’s solo album 5 yrs earlier (1980) but Steve-o changed the lyrics for this version. This album opener is off to a rocking start!

MY FIST YOUR FACE- Perry/Whitford kick it off and Kramer drums it into the wall with some ass kicking beats. Lyrically and vocally Tyler is at the top of his game here and were only on track two! The only guy that can make the line “Whacha pissing in the wind for” sound mega cool! Actually all the lyrics on this track are some of my fave Tylerisms ever!

SHAME ON YOU- slows the pace down to that sleazy, grimey,sloppy jam that we all love from Aerosmith! Aerosmith 1985 is beyond stoned! But beyond stoned here is a real good thing for these guys! Glad they did not sober up on this release!

THE REASON A DOG- ends side one and wow holy shit how time has flown. 4 songs in and 4 classics hatched! Once again Tyler at his lyrical best! Man he could craft lyrics! Kinda neat how during the middle of the song it builds with a bit of Aerosnyth thrown in but not over done!

SHELA-starts off with Kramer on the hi hats and he’s joined by the Aeros and they cook this number, catchy verse catchy chorus. Catchy  everything. Just love the rawness of this. No polish!

GYPSEY BOOTS- this one is a corker of a rocker. This is the boys not fooling around. Tyler is sharing the mic with Perry and Perry’s trying to keep up! The guitars are blazing along with the drums. This is Aero going 120 mph in a 40 mph zone….these guys cannot drive 55 if their  lives depended on it. They manage to keep it on the rails though….

SHE’S ON FIRE-reminds me of a head on collision between Aerosmith and Led Zeppelin. Check out the acoustic slide guitar action and Kramers drums just kick it a long.  Great tempo, great song!  Aerosmith make being doped up in the recording studio seem ummm cool!

THE HOP-is The end of the album jam. Like they thru it together in 5 minutes but Aero putting a song together in 5 minutes some bands can’t put together a cool anything ever! Plus Steve-o says it best at the end ” cause you’ll be kicking ass tonight with the boys in Aerosmith” yes Steve you were talking to me and TBone!

IN CONCLUSION-this is 36 minutes of classic Aerorock in my book! Man we played this over an over an over. Laughed at everything being backwards in the credits. Man if your gonna  get cleaned up in rehab at least check in after one more bender! Aerosmith made that promise with Done With Mirrors!

Advertisements

19 thoughts on “SONIC WAVES….Aerosmith/Done With Mirrors”

  1. hahaha….no love for Sloppysmith?? Thats ok fellas. it’s good to have different views on things. I guess for myself there style of rock just hit me at a certain time! Definetly not for everyone! Guess i’m in the minority on this one,but hey i had a hell of a good time writing it!..hahaha

    Liked by 1 person

  2. I will confess my relative ignorance on the early Aero stuff (except the hits). I can’t claim to have heard this record, but your enthusiastic write-up makes me want to! And then Mike and Scott say ‘meh,’ and once again it proves how subjective music listening is. If I ever do hear DWM, though, I’m betting I’ll dig it. I like it sloppy. I like it raw, no polish on it. To make a fair analogy, methinks, there are Stones records like that. They’re not the most popular, but I like ’em just because it’s down, dirty and unabashed. I just checked, and the youtubes have the full album. I’ll give ‘er a spin when I get uninterrupted listening time!

    Deke, I take your write-up as a recommend, with a healthy dose of heads-up from Lebrain and HMO. I wonder what I’ll find… 😉

    Liked by 3 people

  3. Well compared to Permanent Vacation, DWM is the ugly sister that wouldn’t get invited to a prom! So if ya like ugly Aaron DWM is the deal!..hahaha…
    I agree with the Stones being sloppy but that’s what made em cool and that’s why I totally love I’ve Got The Rock N Rolls Again by Joe Perry……but it’s not everyone’s taste …

    Like

    1. I don’t necessarily think this album is all that ugly, myself. But to me it sounds unfinished like a demo. I also think the big problem is, song for song, it’s not as good as any of the first five Aerosmiths.

      Like

      1. Well compared to those first five yeah for sure DWM isn’t close but I think in the 80s where everything was slick and by that Aero went slick after as well it was nice throw back sound to everything that was out there and like I said i guess it’s not everyone’s deal and that’s why it didn’t sell. And they basically ignored DWM until the 2003 tour when they resurrected Let The Music Do The Talking!

        Like

    2. Well Deke, it’s my experience that the other sister is often the more interesting one to talk to, has more going on inside and in her head. Not always, surely, but often. She just needs someone to hear her, and many don’t because they gravitate to the surface of her sister. Correlate this directly to those two albums and you have what I’d be seeking, going in to listening. 🙂

      Like

  4. Cool,well Mike my Sonic Wave this Wednesday will be one we can agree on! Pretty sure on that one:)
    But it’s cool to have banter on albums that we don’t quite agree on…..

    Like

  5. Still don’t like Tequila, lol….. But Love this album. After that review I gotta dust it off and giv’er a spin. Nice work Deke. Couldn’t agree more.

    Like

  6. Still don’t like Tequila, lol….. But Love this album. After that review I gotta dust it off and giv’er a spin. Nice work Deke. Couldn’t agree more. If these guys think this is sloppy, they should hear “Cut the Crap- live at Crocks (1994)”. Now that’s Slop’n Roll.!!

    Liked by 1 person

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s